Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky v internetovom obchode be-ja.sk
I. Úvodné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú právne vzťahy medzi:
Predávajúci:
Obchodné meno: Jakub Bezák BEJA
Sídlo: Garbiarska 471/10, 956 18 Bošany
IČO: 53755928
DIČ: 1125395128
Nie som platca DPH
Zapísaný v živnostenskom registri: Okresný úrad Prievidza, číslo živnostenského registra: 340-46200
Webová stránka: www.be-ja.sk
E-mail: info@be-ja.sk
Telefón: 0918 324 109
a každou fyzickou alebo právnickou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru alebo služieb ponúkaných prostredníctvom webovej stránky www.be-ja.sk (ďalej len „kupujúci“).
II. Výklad pojmov
Pre účely týchto Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) majú nasledujúce pojmy tento význam:
- Predávajúci – fyzická osoba – podnikateľ Jakub Bezák BEJA, IČO: 53755928, DIČ: 1125395128, so sídlom Garbiarska 471/10, 956 18 Bošany , zapísaný v Živnostenskom registri vedenom Okresným úradom Prievidza, číslo živnostenského registra: 340-46200, ktorý prevádzkuje internetový obchod na webovej stránke www.be-ja.sk.
- Kupujúci – fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim prostredníctvom objednávky tovaru na stránke www.be-ja.sk.
- Spotrebiteľ – kupujúci – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania.
- Tovar – výrobky, produkty alebo materiál ponúkaný na predaj na stránke www.be-ja.sk, predovšetkým obalové materiály určené pre gastro segment (reštaurácie, bary, street food, kaviarne a pod.).
- Objednávka – elektronický úkon kupujúceho smerujúci k uzavretiu kúpnej zmluvy s predávajúcim, vykonaný prostredníctvom elektronického formulára na webovej stránke predávajúceho.
- Kúpna zmluva – zmluvný vzťah uzatvorený medzi predávajúcim a kupujúcim, predmetom ktorého je dodanie tovaru za dohodnutú kúpnu cenu.
III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
Pred odoslaním objednávky prostredníctvom internetového obchodu www.be-ja.sk má kupujúci možnosť skontrolovať a meniť všetky údaje, ktoré do objednávkového formulára vložil.
Kliknutím na tlačidlo „odoslať objednávku“ kupujúci potvrdzuje správnosť zadaných údajov a prejavuje vôľu uzavrieť kúpnu zmluvu s predávajúcim v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“). Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s obsahom týchto VOP, rozumie im a bez výhrad s nimi súhlasí.
Kupujúci zároveň prehlasuje, že sa vo vzťahu k predávajúcemu nepovažuje za slabšiu zmluvnú stranu, mal možnosť ovplyvniť obsah kúpnej zmluvy a všetky jej ustanovenia považuje za dostatočne prediskutované a zrozumiteľné.
Kúpna zmluva je uzavretá momentom, keď predávajúci elektronicky (e-mailom) potvrdí objednávku vytvorenú kupujúcim. Uzavretie kúpnej zmluvy predávajúci bezodkladne potvrdí informatívnym e-mailom na adresu zadanú kupujúcim.
V prípade, že predávajúci nepotvrdí objednávku do 2 (slovom: dvoch) pracovných dní od jej odoslania kupujúcim, má sa za to, že objednávka nebola prijatá a k uzavretiu zmluvy nedošlo.
Zmluvné strany výslovne súhlasia s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní zmluvy. Náklady vzniknuté pri použití týchto prostriedkov (napr. pripojenie na internet, telefonické hovory) si hradí každá zo strán sama; tieto náklady sa nelíšia od bežnej základnej sadzby.
Kúpna zmluva je uzatváraná výlučne v slovenskom jazyku a ide o zmluvu utatvorenú na diaľku.
Uzavretá kúpna zmluva bude predávajúcim archivovaná po dobu najmenej päť (5) rokov od jej uzavretia, maximálne však v súlade s príslušnými právnymi predpismi, výlučne za účelom jej splnenia. Zmluva nebude sprístupnená tretím stranám.
IV. Ceny a platobné podmienky
Všetky ceny sú konečné, predávajúci nie je platcom DPH.
Cena tovaru je platná v momente odoslania objednávky.
Platba sa realizuje na základe vopred zvolenej formy: online platbou alebo iným spôsobom uvedeným pri objednávke.
V. Dodacie podmienky
Tovar je odosielaný do 48 hodín od prijatia platby, a to v pracovných dňoch, pokiaľ je tovar skladom. V prípade, že tovar nie je skladom, bude kupujúci o tejto skutočnosti informovaný spolu s predpokladaným termínom dodania. Náklady na doručenie hradí kupujúci podľa aktuálnej ceny dopravy uvedenej pri objednávke, ak nie je dohodnuté inak. Dodanie prebieha prostredníctvom kuriérskej služby.
Osobný odber tovaru nie je možný. Predávajúci funguje výlučne ako internetový obchod (e-shop) a všetky objednávky sú zasielané prostredníctvom kuriérskych služieb. Kupujúci bude informovaný o stave zásielky prostredníctvom e-mailu alebo SMS správy od kuriérskej služby.
Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar pri jeho doručení na dodaciu adresu uvedenú v objednávke.
Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný bezodkladne skontrolovať:
- či balenie nie je viditeľne poškodené,
- či mu bol doručený správny tovar a v správnom množstve.
V prípade zistenia poškodenia obalu alebo tovaru je kupujúci povinný spísať s doručovateľom protokol o poškodení zásielky a bezodkladne kontaktovať predávajúceho.
VI. Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, má podľa zákona č. 102/2014 Z.z. právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru. Odstúpenie musí byť doručené predávajúcemu písomne alebo e-mailom na reklamacie@be-ja.sk Kupujúci je povinný tovar zaslať späť bez zbytočného odkladu do 14 dní od odstúpenia.
Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Ak tovar nie je súčasťou zásielky, beriem na vedomie skutočnosť, že predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, do momentu pokiaľ mu nie je dodaný tovar, alebo nepreukážem zaslanie tohto tovaru.
Formulár na odstúpenie od zmluvy.
VII. Ako postupovať pri vrátení tovaru
- Tovar poriadne zabaľte tak, aby sa nepoškodil.
- Priložte k tovaru kópiu faktúry alebo číslo objednávky.
- Priložte číslo bankového účtu v tvare IBAN, kam Vám máme vrátiť peniaze.
- Tovar odošlite na adresu uvedenú nižšie
- Neposielajte tovar na dobierku – zásielky na dobierku nepreberáme.
- Náklady na vrátenie hradí kupujúci
- Ak ide o vrátenie celej objednávky, vraciame aj pôvodné poštovné.
- Peniaze vraciame najneskôr do 14 dní od doručenia vráteného tovaru.
Adresa na vrátenie tovaru :
Jakub Bezák BEJA,
Garbiarska 471/10, 956 18 Bošany
VIII. Reklamačný poriadok
V prípade vady tovaru má kupujúci právo na reklamáciu podľa platných právnych predpisov.
Reklamáciu je možné uplatniť písomne alebo e-mailom s popisom vady a dokladom o kúpe. Reklamácie vybavujeme na e-mailovej adrese reklamacie@be-ja.sk
Na všetok predávaný tovar sa vzťahuje zákonná záručná lehota 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, pokiaľ nie je pri konkrétnom výrobku uvedené inak. Záruka sa vzťahuje výhradne na výrobné vady zistené počas záručnej doby.
Záruka sa nevzťahuje najmä na:
- vady spôsobené bežným opotrebovaním tovaru v dôsledku jeho používania,
- poškodenia vzniknuté nesprávnym alebo nevhodným použitím výrobku,
- vady vzniknuté neodbornou montážou, manipuláciou alebo zásahom do tovaru,
- poškodenie spôsobené nesprávnym skladovaním alebo nevhodnými podmienkami prostredia (vlhkosť, prach, extrémna teplota a pod.).
Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu vady bez zbytočného odkladu po jej zistení, v súlade s postupom uvedeným v týchto obchodných podmienkach
IX. Ochrana osobných údajov
Predávajúci spracováva osobné údaje v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a GDPR.
Údaje nebudú poskytované tretím stranám s výnimkou tých, ktoré sa podieľajú na vybavení objednávky. Viac o ochrane osobných údajov a GDPR na www.be-ja.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov
X. Riešenie sporov
Prípadné spory sa prednostne riešia dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim.
Kupujúci má právo obrátiť sa na orgán dohľadu alebo alternatívne riešenie sporov.
Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu info@be-ja.sk , ak nie je spokojný s vybavením reklamácie.
V prípade nevybavenia žiadosti má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu na Slovenskú obchodnú inšpekciu – www.soi.sk alebo prostredníctvom európskej platformy riešenia sporov online (ODR), ktorá je dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XI. Orgán dohľadu
Slovenská obchodná inšpekcia – Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dohľadu
tel. č.: 032/640 01 09, 032/640 01 08
web: www.soi.sk
XII. Neprevzatie zásielky
V prípade, že kupujúci neprevezme objednaný tovar bez predchádzajúceho riadneho odstúpenia od zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo :
- zrušiť alebo odmietnuť ďalšie objednávky tohto kupujúceho,
- požadovať platbu vopred pri ďalších objednávkach
XIII. Obmedzenie zodpovednosti
Predávajúci nenesie zodpovednosť za omeškanie spôsobené dopravcom, ak bolo dodanie objednané mimo štandardnej dodacej lehoty alebo pri zásahu vyššej moci.
XIV. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA A ZODPOVEDNOSŤ ZMLUVNÝCH STRÁN
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za skutočnosť, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevezme:
- má tovar vlastnosti, ktoré si zmluvné strany dojednali, a ak chýba takáto dohoda, má také vlastnosti, ktoré predávajúci popísal pri vlastnostiach tovaru na portály www.be-ja.sk
- sa tovar hodí k účelu, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa;
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- Kupujúci je povinný prezrieť si tovar pri jeho prevzatí a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Všetky vady zistené pri prehliadke tovaru je kupujúci povinný uviesť do odovzdávajúceho protokolu (dodací list, faktúra). Pokiaľ v takom odovzdávacom protokole potvrdenom oboma zmluvnými stranami (popr. ich zástupcami) nebudú uvedené vady dodávaného tovaru, platí, že bol tovar dodaný bez vád.
- Ak nemohol kupujúci vadu tovaru zistiť pri jeho odovzdaní je povinný uplatniť reklamáciu takejto vady tovaru u predávajúceho písomnou formou, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo vada vyjde najavo a vadný tovar na svoje náklady a nebezpečenstvo bezodkladne doručiť do miesta určeného predávajúcim najneskôr do jedného roka od dátumu prevzatia tovaru. Uplynutím jedného roka od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim práva kupujúceho z chybného plnenia bez ďalšieho zanikajú.
- Práva z vadného plnenia kupujúcemu nepatria, pokiaľ kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu a/alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
- Predávajúci nezodpovedá za vady ním dodaného tovaru, ak (i) kupujúci pokračuje v užívaní tovaru po zistení vady; (ii) vada vznikla v súvislosti s nesprávnym postupom kupujúceho (iii) vada vznikla v súvislosti s návrhom, požiadavkou či špecifikáciou kupujúceho alebo v súvislosti s materiálom či súčiastkami dodanými kupujúcim alebo v dôsledku nedodania takých návrhov, požiadaviek, špecifikácií, materiálu či súčiastok, alebo v súvislosti s komponentmi, ktoré neboli úplne vyrobené výrobcom tovaru alebo (iv) vada vznikla v súvislosti s užitím tovaru spoločne s výrobkami, materiálmi či zariadeniami alebo v prostredí, ktoré nie je výrobcom tovaru doporučené, vznikla nevhodnou manipuláciou s tovarom alebo skladovaním v nevhodných podmienkach.
- V prípade, že kupujúci riadne uplatní právo z vád tovaru, je predávajúci oprávnený podľa svojej voľby buď (a) odstrániť vadu alebo vymeniť vadný tovar v lehote zodpovedajúcej povahe vady za nový, alebo (b) poskytnúť kupujúcemu zodpovedajúcu zľavu z kúpnej ceny tovaru, alebo (c) odstránenie veci opravou veci, alebo (d) odstúpiť od kúpnej zmluvy, pokiaľ sa jedná o podstatné porušenie zmluvy, a/alebo (a) odstrániť vadu alebo vymeniť vadný tovar v lehote zodpovedajúcej povahe vady za nový, alebo (b) poskytnúť zodpovedajúcu zľavu z kúpnej ceny tovaru, pokiaľ sa jedná o nepodstatné porušenie kúpnej zmluvy. Predávajúci sa zaväzuje odstrániť vadu tovaru, vymeniť vadný tovar za nový, či poskytnúť kupujúcemu zodpovedajúcu zľavu z kúpnej ceny tovaru najneskôr do troch mesiacov od dátumu doručenia vadného tovaru predávajúcemu za predpokladu, že kupujúci riadne uplatnil svoj nárok reklamáciou.
- Ak nie je v kúpnej zmluve a/alebo VOP stanovené inak, každá zmluvná strana zodpovedá za škodu a ďalšie súvisiace náklady spôsobenú druhej zmluvnej strane v dôsledku porušenia povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a/alebo VOP, poskytnutie neúplných či nepravdivých informácií alebo z právnych predpisov.
- Predávajúci nezodpovedá za škodu vzniknutú kupujúcemu v dôsledku nesprávneho používania tovaru alebo v rozpore s jeho určením. Predávajúci nezodpovedá ani za ušlý zisk či iné nepriamé škody, pokiaľ neboli spôsobené úmyselne alebo z hrubej nedbanlivosti. Zodpovednosť predávajúceho za ujmu na zdraví, živote alebo spôsobenú úmyselne nie je týmto ustanovením dotknutá.
- Kupujúci sa ďalej zaväzuje, že bezodkladne po vyzvaní uhradí predávajúcemu všetku škodu a ďalšie náklady, ktoré vzniknú predávajúcemu a/alebo akýmkoľvek tretím osobám v súvislosti s porušením povinností vyplývajúcich z užívania internetovej stránky zmluvnými stranami, poskytnutie neúplných či nepravdivých informácií alebo porušením právnych predpisov, a to vrátane akejkoľvek náhrady škody požadovanej zo strany tretích osôb, nákladov na právne zastúpenie a/alebo iných nákladov. Kupujúci je povinný uhradiť vyššie popísanú škodu a/alebo náklady priamo tretím osobám určeným predávajúcim, pokiaľ ich k tomu predávajúci vyzve.
- Zmluvné strany berú na vedomie a súhlasia s tým, že predávajúci nenesie zodpovednosť za dostupnosť tovaru spôsobenú externými dodávateľmi.
XV. Záverečné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na stránke www.be-ja.sk Predávajúci si vyhradzuje právo meniť obchodné podmienky, pričom zmeny sú účinné dňom ich zverejnenia. Práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia zostávajú nedotknuté.
Zmluvné strany si výslovne dojednávajú, že kúpne zmluvy vznikajúce prostredníctvom internetového obchodu www.beja.sk , tieto VOP a všetky právne vzťahy z nich vyplývajúce sa riadia výlučne právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v platnom znení. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, právny vzťah sa spravuje aj zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku, ako aj zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Spory budú rozhodované pred Rozhodcovským súdom Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Bratislave. Rozhodcovské konanie sa vedie v slovenskom jazyku. Zmluvné strany výslovne vylučujú aplikáciu § 266 ods. 4 a § 264 Obchodného zákonníka.
Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2025
Zákony a predpisy :
- Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
- Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov
Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že sa pred uzavretím kúpnej zmluvy oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“), ktoré sú dostupné na webovej stránke www.be-ja.sk/obchodne-podmienky, a že s nimi výslovne súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v čase vytvorenia objednávky.
Predávajúci ani kupujúci nie sú oprávnení umožniť prístup k portálu internetového obchodu tretím osobám bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany